Dag 1: Aankomst in The Big Apple

De weg naar "The Big Apple":

De wekker gaat om 5:00, klaar om richting New York te vertrekken. De familietrip die we al 4 jaar eerder gepland hadden, maar door de uitbraak van COVID-19 helaas niet kon doorgaan.

De heenvlucht verliep heel erg vlot. Doordat we 3 uur voor het vertrek van onze vlucht hadden ingecheckt op de luchthaven van Brussels Airport Zaventem, hadden we ruimschoots de tijd om nog even wat rust te pakken. Bij onze gate waren enkele ligstoelen beschikbaar, waar we dan ook goed gebruik van hebben gemaakt.

Het was een toffe ervaring om eens in een groot vliegtuig te zitten. Doordat het een vlucht van ongeveer 8 uur was, was elk stoeltje voorzien van een klein computerschermpje waarop films konden worden bekeken of spelletjes gespeeld konden worden. Ook werd er een warme maaltijd geserveerd samen met een snackje en genoeg drankjes.

Een paar uur later was het dan eindelijk zo ver: we waren aangekomen in de Verenigde Staten van Amerika. De landing op het vliegveld van Newark in New Jersey was een feit. Vanaf hier pakten we de taxi naar ons hotel, op 15 minuten loopafstand van Times Square. Doordat de ochtend van ons vertrek een aardbeving met kracht 4.8 had plaatsgevonden in de staat New York, waren veel vluchten geannuleerd. Hierdoor hadden we ook geen file bij het rijden richting ons hotel.

Laat de ontdekking beginnen!

Na wat uitrusten in het hotel en een maaltijd te hebben genuttigd, was het eindelijk tijd om de stad te gaan verkennen en richting onze eerste activiteit te gaan.

Om 21:00 hadden we een bezoek aan het Empire State Building gepland. We besloten om er naartoe te wandelen via 7th Avenue, waar ook Times Square zich bevindt. Het was indrukwekkend om Times Square voor de eerste keer te zien, met zijn enorme gebouwen en flitsende reclameborden.

We zetten onze wandeling richting het Empire State Building voort via 5th Avenue. In deze straat bevindt zich ook Rockefeller Plaza, waar we even een stop maakten om het te bewonderen.

Eenmaal aangekomen bij het Empire State Building was ik meteen onder de indruk van de hoogte van het gebouw. Doordat het zo hoog is, konden we het kenmerkende dak niet eens zien, wat ons even in verwarring bracht over of dit wel echt het Empire State Building was. Binnen sloten we aan in de rij, en na een klein museum aan de binnenkant te hebben gezien, namen we de lift naar de 86e verdieping. Dit was de top van het gebouw, althans voor toeristen. Het uitzicht dat we daar te zien kregen was adembenemend, een blik over heel New York!

Nadat we van het uitzicht hadden genoten, besloten we koers te zetten richting ons hotel. Het was namelijk een lange dag geweest en we konden wel wat rust gebruiken.'