Dag 2: Een duik in het dynamische New York

Op dag 2 starten we onze dag na een lekker ontbijtje in het hotel. We wandelen langs het mooie 8th avenue richting 42th.

Mocht je niet weten hoe de straten in New York zijn ingedeeld, het is vrij simpel. Manhattan is opgedeeld in een grid-systeem waarin 11 avenues verticaal lopen en ongeveer 155 streets horizontaal.

Fun on wheels: Na onze aankomst op 42nd Street, nabij Times Square, begonnen we aan onze eerste activiteit van de dag: The Ride. Dit is een tour op een bus door een stukje van Manhattan, maar dan heel speciaal. De stoelen zijn namelijk 90 graden naar links gedraaid, waardoor je een mooi uitzicht hebt over de straten van New York. Daarnaast is het ook heel entertainend: gidsen die liedjes zingen, mopjes maken en crewleden die plotseling op een locatie verschijnen waar de bus langsrijdt en dan een dansje beginnen te doen. The Ride is dus een hele aangename en grappige manier om Manhattan te leren kennen.

Na 90 minuten was The Ride afgelopen en wandelden we richting Grand Central Terminal. Dit is een van de grootste stations van New York waar alle tram- en treinlijnen samenkomen. Hier hebben we in een pizzarestaurantje ons middagmaal gegeten.

St Patrick's Kathedraal:

Vervolgens wandelden we richting de St. Patrick's Cathedral. Dit is een rooms-katholieke kathedraal gelegen aan 5th Avenue, nabij Rockefeller Center. Het is opmerkelijk om te zien hoe tussen alle moderne gebouwen en torens ineens een neogotische kathedraal staat. De kathedraal binnen was zeer mooi afgewerkt; het was een prachtige kathedraal om te bezichtigen.

Het volgende op de planning was een fietstocht door Central Park. We wandelden naar Central Park via de Trump Tower, waar we even stopten om de lobby te bezichtigen. Daarnaast passeerden we ook langs een echte 'Big Apple', niet New York maar een grote Apple-winkel. Het was opmerkelijk om het grote scala aan Apple-producten te zien die ze daar aanboden, zelfs producten die bij ons nog niet op de markt zijn. Recht tegenover de Apple Store ligt het Plaza Hotel, hier namen we ook een kijkje omdat in dit hotel opnames van films als Home Alone 2 en American Hustle zijn gemaakt.

Central Park:

Eenmaal aangekomen bij Central Park gingen we naar het winkeltje waar we onze fietsen huurden, om vervolgens rond heel het park te fietsen. Het was een mooie fietstocht langs verschillende bezienswaardigheden zoals het Belvedere-kasteel, Strawberry Fields en natuurlijk de prachtige natuur midden in de grote metropool.

Yankee time:

In de avond bezochten we een honkbalwedstrijd in het Yankee Stadium in The Bronx. Dit was een wedstrijd tussen de New York Yankees en de Blue Jays uit Toronto. Het was leuk om eens de Amerikaanse sportsfeer te proeven en natuurlijk om zo'n groot sportevenement bij te wonen. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 8-9 overwinning voor de Yankees.

Na de wedstrijd namen we de metro terug naar ons hotel; we waren enorm moe want het was een lange dag geweest.