Dag 8: Back to reality

The Public Library:

Dag acht, het laatste ontbijt en de laatste keer de stad bezichtigen. We dropten onze bagage bij de balie van het hotel en checkten uit.

Voor een laatste keer verkenden we de straten van New York, waar we onze eerste stop maakten bij The Public Library. Dit is een zeer grote bibliotheek en studieruimte met vele kamers en schilderijen. Helaas is de bibliotheek zelf niet toegankelijk voor toeristen, alleen voor studenten en mensen die onderzoek komen doen. Desalniettemin was het een prachtig gebouw en interessant om te zien dat deze bibliotheek een heel andere bouwstijl heeft dan de rest van Manhattan.

Macy's:

Na het bezoek aan de Public Library stopten we bij het winkelcentrum Macy's. Het winkelcentrum ligt midden in het hart van Manhattan en is een van de oudste winkelcentra in de stad, opgericht in 1958. In Macy's genoten we nog van een maaltijd in een restaurantje en verkenden we het winkelcentrum. Na wat rondgelopen te hebben, was het tijd om terug te keren naar het hotel.

The way back:

Toen we bij het hotel aankwamen, stond de taxi die we eerder die dag hadden gebeld, al klaar. Hierdoor konden we direct vertrekken naar de luchthaven van Newark. In het vliegtuig zat ik aan een nooduitgang waardoor er niemand voor mij zat, hierdoor had ik veel beenruimte waardoor ik comfortabel heb kunnen zitten, en hierdoor bijna de hele vlucht heb geslapen. Ondanks uiteindelijk drie uur vertraging door technische problemen met ons vliegtuig, kwamen we veilig aan op de luchthaven van Brussel.

Slotwoord:

Deze reis naar New York was een reis om nooit te vergeten. We hebben er alles aan gedaan om zoveel mogelijk te bezichtigen en het beste uit deze reis te halen. Veel van onze activiteiten waren onderdeel van de New York City Pass, waardoor je een pakket aan verschillende activiteiten kunt aanschaffen tegen een gereduceerde prijs.

Heel erg bedankt voor het lezen van deze blog. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren om deze prachtige metropool zelf te gaan ontdekken!

Deze blog is gemaakt in het kader van mijn opleiding journalistiek aan de Arteveldehogeschool in Gent. In samenwerking met Mediaraven / ravage.media