Dag 4: Het wordt donker in Downtown

Vrijheid in de Hudson River:

We begonnen de dag weer met een heerlijk ontbijtje en namen de metro richting Downtown. Onze eerste activiteit van de dag stond gepland: het Vrijheidsbeeld bezichtigen. Op het meest zuidelijke puntje van Manhattan namen we de veerboot naar Liberty Island, waar het Vrijheidsbeeld staat. Eenmaal aangekomen op Liberty Island stond ik versteld van het beeld; ik was enorm blij dat ik dit unieke symbool van vrijheid eindelijk in het echt kon zien. Na wat gekke foto’s te hebben genomen met mijn broer, namen we de veerboot terug naar Downtown.












De Noord-Amerikaanse Zonsverduistering:

Terug in Downtown genoten we van een typisch Amerikaanse maaltijd in een lokaal restaurantje, waar we heerlijke hamburgers met frietjes aten. Na de lunch was het tijd om eclipsbrilletjes te zoeken, aangezien er een zonsverduistering van 90% zou plaatsvinden in New York. De zoektocht verliep moeizaam omdat veel brillen al uitverkocht waren. Uiteindelijk konden we er slechts één bemachtigen. Een uur later was het zover: ik zou mijn eerste zonsverduistering meemaken. We liepen richting Battery Park en voegden ons bij de honderden mensen die daar al aanwezig waren. Ik was erg excited en toen het moment daar was, keek ik mijn ogen uit. Ik voelde me erg dankbaar dat ik precies op dat moment in Noord-Amerika was voor deze unieke ervaring. Wat ook opmerkelijk was is het hoeveel licht er werkelijk wel nog is terwijl de zon voor 90% achter de maan zit verscholen.












9/11 Memorial:

Vervolgens bezochten we het 9/11 Memorial. Dit museum herdenkt de terroristische aanslagen van Al-Qaida op het World Trade Center en het Pentagon, waarbij ongeveer 3000 mensen om het leven kwamen. Het was heel aangrijpend om dit museum te bezoeken vanwege de overweldigende hoeveelheid informatie over deze tragische gebeurtenis.













Financial District:

Na ons bezoek aan het museum wandelden we richting Wall Street, onderweg kwamen we echter een bronzen stier, de charging bull tegen. Volgens de legende brengt het aanraken van de edele delen van de stier geluk op de aandelenmarkt. Het was dan ook heel bijzonder om een rij volwassen mensen te zien staan die elk om beurten de stierenattributen aanraakten. In het hart van het financiële district troffen we het New York Stock Exchange-gebouw aan, de grootste aandelenbeurs ter wereld gemeten naar marktkapitaal.












Als laatste bezochten we nog de kazerne van de Ghostbusters en het restaurant Delmonico's, die zijn deuren opende in 1837 en wordt beschouwd als een van de eerste echte restaurants in de Verenigde Staten. Hier aten we echter niet.

Toen ons bezoek aan Downtown afgelopen was zetten we terug koers richting Midtown, waar ons hotel gelegen was.














Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1: Aankomst in The Big Apple

Dag 2: Een duik in het dynamische New York

Dag 3: De wereld buiten Manhattan