Dag 5: De multiculturaliteit ontdekken

Wandelen op oude treinsporen:

Onze eerste activiteit van de dag was een wandeling op de High Line van Manhattan. De High Line is een langgerekt park op een oude verhoogde treinrails midden in Manhattan. Het loopt van het Meatpacking District tot Hudson Yards en duurde ongeveer 30 minuten. Het was een heel plezierige wandeling met prachtig uitzicht over de gebouwen en straten van Manhattan.

Niet ver van het einde van de High Line, op 9th Avenue, ligt Chelsea Market. Dit is een markt gevestigd in een oud industrieel gebouw met een breed scala aan voedselwinkels en restaurants. Hier genoten we van heerlijke nacho's in een Mexicaans tentje.

Wijken vol culturen:

Na het heerlijke eten namen we de metro richting SoHo, waar we een gegidste tour hadden gepland door de wijken SoHo, Little Italy en Chinatown. De tour begon in SoHo, wat letterlijk 'South of Houston' betekent, verwijzend naar de grote straat Houston waar SoHo onder ligt. SoHo staat bekend om zijn prachtige winkels, galeries en restaurants, en opvallend zijn de vele gebouwen met brandtrappen. Een interessant weetje is dat veel straten in SoHo zijn geplaveid met stenen uit België.

Vervolgens liepen we naar Little Italy, een kleine wijk van ongeveer 2 blokken vol met Italiaanse restaurants en winkels. Hier genoten we van heerlijk Italiaans ijs. Ongeveer 10.000 Italianen wonen nog steeds in Little Italy.

Als laatste liepen we richting Chinatown, dat letterlijk grenst aan Little Italy. Ongeveer 900.000 Chinezen wonen in dit gebied, waardoor het veel groter is dan Little Italy. Het viel op hoe anders het hier voelde, bijna alsof we niet meer in Amerika waren. Alle borden waren in het Chinees en bijna iedereen om ons heen was Chinees. Het was een fascinerende ervaring om de Chinese cultuur op deze manier te ervaren.

Moulin Rouge:

Aan het einde van de dag bezochten we een Broadwayshow, een musical over de Moulin Rouge. Omdat ik nog nooit eerder een musical had gezien, wist ik niet goed wat ik kon verwachten. Maar deze twee uur en dertig minuten durende musical was een groot succes. De show was meeslepend en het verhaal was prachtig. De bekende Britse zanger en diskjockey Boy George speelde ook mee in deze musical. Ondanks de wat krappe zitplaatsen, die eigenlijk niet eens opvielen vanwege de prachtige show, hebben we er enorm van genoten.